Jakthelg del 2

I helgen har jag och maken fått en bonushelg då jag kan följa med i älgskogen. Elis har åkt till moster i Stockholm och flickorna åkte till farmor.

Fredag somnade jag tidigt framför TV:n. Passar på se TV då jag är "själv" hemma. Imorse var det samling 06.30 i älgkojan så det var upp i vanlig arbetartid. Hela dagen har det varit helt fantastisk både väder mässigt och även älgjakten har varit framgångsrik. Ett djur på fm och ett på em. Kan inte alls klaga. Djuret på em sköt passgrannen så det hann blir lite puls. Det är det som är kul med jakten, spänningen som infinner sig innan ett djur skjuts. Radiovågorna gnistrar i skogen då rapporterna om åt vilket håll djuret eller framför allt hunden rör sig. I helgen har jag fått låna en radio så jag hör allt som sägs och hänger med på hundens och djurens framfart i skogen.


Bild från pass 1 lördagmorgon.


Bild från pass 2 lördag.

Naturen är riktigt vaker och sprakande just nu. Under tiden vi satt på pass 2 kom en hackspet alldelens bredvid oss och arbetade. Jag kände mig verkligen förundrad över naturens alla skifftningar och ljud då jag sitter tyst i skogen och bara deltar. Bara sitta där och vara ett med naturen är helt fantastiskt. Längtar till imorgon att få sitta där igen.

Nu ska vi göra god mat, toast med löjrom, rödlök och rökt röding sen blir huvudrätten älgfilé med hasselbackspotatis och en god sallad, efter det tror jag det är stopp så efterrätten får bli en annan helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0