Fortsättning på jakthelgen

Helt plötsligt kommer jag ihåg att ta kort och då blir det bra mycket roligare att blogga.
Middagen i går var fantastiskt god. Blev kvar lite som jag strax ska äta till lunch.


Förrätten. Tost med cream frech, rödlök, löjrom och rökt röding. Mums!


Älgfilé, hasselbakspotatis, vitlöksstekt svamp, beasås och en god sallad. Ganska mätt efter allt detta.

Efter all mat lade jag mig på soffan och såg serie A med Milan som ett av lagen. Helt perfekt avslutning på en helt perfekt dag.

Klockan ringde 05.30 men tyvärr kunde maken konstatera att hans försök till att laga bössan inte hade lyckats så det var bara att ställa in dagens älgjakt. Vi sov en stund till sen har vi rensat lite och fixat.

Vid 11 tog vi hunden med oss ut i skogen och jagade fågel i stället. Första riktiga jakten för honom och det gick på ett sätt bra men på ett annat inte. Vi fick inget skjuta men Igor sökte och fann fågel. För att vara första gången skötte han sig bra.


Igor in action.


Lite trött efter nästan 2 timmar i skogen.

På väg hem såg jag en fågel i skogen så vi stannade för att Peter och Igor skulle smyga på den. Tyvärr hann den flyga innan vi klev ur bilen men Igor fick nosa i skogen och känna doften. Svansen har gått som en trumpinne mest hela tiden  idag då han luktat på fågel. Häftigt se då han får upp ett spår.


Utslagen hund vid hemkomsten.

Nu ska jag försöka få upp gubben ur soffan och göra lite nytta:) Få se hur det går. Sen kommer barnen hem från när och fjärran. Vet att flickorna har varit på äventyr med faster och Danne i dag och Elis som är i Stockholm är ju på äventyr hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Systra´Di

Hej!



Härligt att du äntligen är på Bloggen igen, underbart med alla bilder.

Ber dej att aldrig mer göra ett så långt uppehåll.



Kram kära syster från din systra´di.

2010-10-19 @ 16:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0