Utan bilder inget inlägg...

men nu blir det nog ett undantag i alla fall. Har inga nya bilder men tänker ändå skriva lite.

Här har det varit sol och värme i flera dagar. Helgen tillbringade jag och maken med att måla huset. Fredagkväll var Ida, Wilmer och Danne här och åt gott. Vi grillade kött, god ungspotatis, sallad och för damerna ett par glas vin. Peter skulle hämta skyliften och Danne skulle hem till hunden.

Lördag målade jag och Ida altanräcket medans barnen lekte som galningar. Irma och Wilmer var ute mest hela tiden. Thea, Elis och Lovisa tog cyklarna in till byn för att köpa glass och tuggummi. Sen våldgästade de bysbor:)
Peter stod på skyliften hela lördag. Underspikningen som inte varit grundad sedan vi byggde ut fick sig ett lager färg.

Söndag blev jag också tvungen stå där högt, högt uppe. Hujeda mej. Jag som är så höjd rädd.

Idag har jag varit med Thea och Elis på fotbollsträning. De tränar inte samtidigt så det blev en helkväll på Sinavallen. Gör inte mig något... jag gillar fotboll och se barnen träna och spela är super skoj. Theas lag hjälper jag till att träna. Vilken fröjd se tjejerna. Just nu är vi alla som kalvar på grönbete. Äntligen gräsplan. Pojkarna hade årets första träning. Ganska breda leenden på dem då de kom av planen. Blir roligt att följa dem i sommar.

Skolarbetet är rent hysteriskt just nu. Alla lärare har kommit på att vi måste visa upp oss extra mycket innan terminen är slut.


Kommentarer
Postat av: Helena

Glöm inte bort att ta en paus i pluggandet, och kika förbi någon dag. ;)

2010-05-19 @ 10:12:23
URL: http://livetmedleia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0