Målning av hus, kalas och fotboll.

Husmålningen blir nog ett sommarprojekt eller inte.....lördag målade Peter och grannen tills färgen tog slut. Jag tog barnen och höll oss lång, lång borta. Först cyklade vi till byn. Vid affären såldes det parisare av byns herrfotbollslag. Jag hade Igor med så vi stannade en stund för att ge honom lite socialträning. Riktigt duktig var han. Irma hittade sin kompis, som bor där bredvid, som hon lekte med och stannade hos medans jag cyklade hem och hämtade börsen, och Thea som stannat hemma för att läsa. Elis och Lucas var kvar i byn och cyklade medans jag cyklade hem.

Med en parisare var i magen åkte vi hem och plockade ihop oss för att åka till svägerskan i Sjulsmark som fyllde år. Barnen hade hur kul som helst medans jag bara satt ner i lugn och ro med en kopp kaffe i näven.


Bästa Magnus som hjälpte oss måla.


Peter "maskerar".....


Irma kör kusinen i elbilen. Thea och farbror övervakar dem.


Studs och hopp på deras studsmatta.


Alla på mattan.


Thea och kusin Arvid myser. Strax efter jag tog kortet lade Arvid huvudet mot Theas axel och blundade.

Lördagen har varit lite i ompakningens tecken. Efter kalaset tog vi cyklarna till govännerna i Selsborg. Där vankades det grillmiddag och god dryck. En fantastiskt trevlig kväll i vanlig ordning hos vännerna. Inte förrän vid 21 cyklade vi hemåt. Irma - skruttan cyklade själv båda vägarna. Kämpar tjejen.  


Irma cyklade själv till Nymans i Selsborg.

Söndag tog vi det lugnt på morgonen. Mor och far kom förbi på fm. Jag, mamma, Thea, Irma och Lovisa åkte och handlade plantor. Jag planterade dem då jag kom hem och sen åkte jag och Irma till byn och såg herrarna spela match. Elis var också där men mest på dirtbanan. Han åkte sen till en kompis och kom hem först på kvällskvisten. Jag och Thea har varit till Böle och tränat. En super härlig dag som avslutades med dessa underbara fotbollstjejer.

Inte en minuts pluggande har det blivit. Skulle ha behövts men, men jag kan inte få allt:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0