Söndagens aktiviteter


Thea myser med Igor söndagmorgon.

Lite trött efter en heldag på fotbollsplanen under lördagen och sen en grillkväll med tränare och fotbollskompisar tog hela familjen det lugn söndagmorgon.. 

Matcherna gick väl lite si och så resultatmässigt för flickorna men de utvecklas tekniskt och spelmässigt hela tiden. Jag ser med tillförsikt fram mot nästa match och matcherna efter det. Huvudsaken är att vi har kul och det har vi defenitivt.

Söndagmorgonen gick i slowmotien men efter en sen frukost cyklade Thea och Elis till "grannflickan". Det tog inte många timmar så stod de allihop på gården med häst och allt. Runt på gården travades och skrittades det med olika ryttare varje varv. Sen lunkade de vidare mot nya äventyr. 




Hela gänget


Irma fick sig också en åktur. Lite trav provade hon sig på, övervakad av syskonen.

 


Irma hjälpte pappa att tvätta bilen. Renare bil får man leta efter, mycke vatten blev det.

Igor fick sig ett par träningsomgångar hemma på gården. Bl.a fick han springa lös (med spårlinan) på gården. Gick riktigt bra med inkallningen. Jag skönjer ett ljus i tunneln:)

Trötta glada och nöjda somnade familjen söndagkväll med spänd förväntan inför denna sista skolvecka. Sommarlovet hägrar runt knuten för barnen, själv har jag drygt två veckor kvar innan sommar friheten kramar om mig. Jag hoppas på värmen lagomt till midsommarveckan. Den är beställd i alla fall. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0