Skogspromenad

En solig dag tog jag Igor med mig långt in i skogen. Där fick han springa lös en stund och jag tränade inkallning. Fungerade riktigt bra. Dock hade vi inga störningsmoment men kanske lika bra att få till det innan vi avancerar. Dagen var helt underbar och ingen av oss ville in.


Den "stora" skogsvägen


En mysig stig som vi gick en lång stund efter.


Björkskog mitt i tall och gran.

Idag tog jag cykeln och hunden med mig på en som jag först tänkte lång tur men som pga värmen inte blev så lång. Fast vi var borta över en timme. Däremot cyklade jag till Bodsjön för att svalka vovven och bara njuta vid vattnet. Ångrade att jag inte tog skolböckerna med mig för då hade vi stannat där hela dagen. På hemvägen gick vi genom skogen så han fick det lite lugnare och för att jag skulle hinna njuta av naturen. Jag är så glad åt hunden som ser till att jag tar mig ut i naturen, där jag helst är, trots mer än mycket skolarbete som måste göras.

Nu ska jag fortsätta "jobba" men har valt att sitta på altanen så jag i alla fall får andas sommar luften.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0