Premiärtur med husvagnen

Helgen som var tog jag och barnen "stugvagnen" och åkte 3 km söder ut. Tack snäll Magnus för hjälpen att få igång värmen och köra fram vagnen.
Peter var borta hela veckan med hemvärnet och jag ville inte sitta hemma själv hela helgen. Dessutom var barnen väldigt, jätte sugna på att sova i husvagent. Jag också för den delen.

Sent lördagkväll kom vi oss i väg. Barnen, de större, cyklade till "campingen" medans jag och Irma tog bil och vagn dit. Irma fick med sig cykel, den fick ligga i vagnen under den "långa" resan. Under kvällen fick jag ett extra barn som ville sova med oss. Jag hade redan innan tänkt på den möjligheten så jag hade förberett mig och vagn för denna extra gäst. 

Även "grannbarn" kom under kvällen så allt som allt var där sju barn. De hade soft-airgun-krig på åkern. Lite kurragömma hanns också med. Irma cyklade mest runt och var nöjd. Kvällen avslutades inne framför Melodifestivalen med grillad fisk, uppdragen av Marcus, på smörgåsar. Väldigt, världig gott. Vi somnade gott och snabbt i husvagnen då vi väl kom oss dit sent om sider. 

Söndag, tillika morsdag, vaknade jag av fyra glada barn som nästan direkt gratulerade mig på denna "min" dag. Frukosten i vagnen var en upplevelse. Då dök även campingvärdarnas son upp och ville vara med oss:) Inga problem, en annan gång är det mina barn som gästar dem då vi är campingvärdar.

Mycket liv och bus på barnen och sen fick de allihopa åka en sväng med Magnus på motorcykeln. Många breda leenden fanns hos barnen.

Irma och Magnus på väg.

 


Många aktiviteter försigick under söndagen.


Den här grabben var också med och fick springa lös lite grann på ängen.

En super nice helg hos vännerna. Tack för ström, sällskap och mat. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0