Organiserad skidtur

Redan igår bestämde vi att det skulle ut och skidras idag. Hela familjen skulle med. Ryggsäck med förnödenheter, tillika mutor skulle också packas.

Eftersom vi vänt på dygnet rätt fint detta lov kom vi inte upp tidigare än 9.30. Frukost och lite husbestyr blev uträttade innan vi klädde på oss tjocka kläder och packade väskan. På fm vad det endast -15 grader men innan vi var klara att gå ut hade det sjunkigt till -20 grader. Brr..tänkte jag men sa inget till övriga.

Alla var väl inte helt sugna till att börja med men vart efter vi skidrade blev det gladare ljud i rösterna. Fikapausen kom lägligt och sen var det bara att kämpa på. Två timmar lite drygt var vi ute i skogen. Lite frusna men fantastiskt glada barn fick jag med mig in efteråt.


Elis och Irma busar. De har oftast väldigt roligt tillsammans dessa två och söker ofta varandras sällskap.


Elis myste en lång stund med Igor innan vi drog iväg med skidorna.


Fikapaus i skogen.


Snöhunden pulsade runt som en galning och sover sött nu. Snarkar till och med.


Alla var sugna på fika.

Nu har vi alla softat en lång stund och hämtat krafter för kvällens pokerspel hos vännerna. Ingen rast och ingen ro utan bara helt underbart härligt livet kan vara.


Kommentarer
Postat av: Faster Ida

Ni är så hurtiga å duktiga. Kram på dig Linda, vi ses i Kangos!

2010-01-07 @ 22:40:06
Postat av: Malin

När jag ser dina bilder när du och barnen har varit ut och åkt skidor blir jag riktigt peppad på att fara ut själv. Så när jag är hem till Alter nästa gång ska jag packa in skidorna i bilen och ta med dom hit till Umeå :) Kram

2010-01-13 @ 18:14:36
URL: http://t3ra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0