Ja så vardagen här igen

Första skolveckan för mig och barnen är strax avklarad. Vi har fått in en bra rutin på livet känns det som och fast Peter varit i Stockholm har det fungerat riktigt bra.

Däremot har jag gjort mig illa...Onsdag hade jag självstudiedag och började med att ta Igor på en skidtur, efter jag lämnat Irma. Nästan hela vägen gick det superbra. Han drog och vi kom riktigt bra överens. I nedförsbackarna har jag börjat vänja  honom vid ett speciellt komando så han vet att han ska springa fort, fort så jag inte åker på honom.

I alla fall, sista backen ner mot älven ropade jag som vanligt och det gick undan. Jag var ganska trött efter en timmes skidrande så det var lite svårt hålla ihop skidorna. Precis i slutet av backen åkte ena skidan ut i mjuksnön och jag flög framåt. Borrade in huvudet i mjuksnön, såg antagligen ut som värsta snögubben. Snö innan för glasögonen. Skrattade gott åt mig själv och lugnade stackars hunden som antagligen flygit han också i stoppet. Var ju mitt "fel", han hade ju skött sig bra och gjort som jag sa.

I alla fall tyckte jag inte då att det gjorde ont någonstans men i går och än mer i dag har jag ont i nacken och i höger armen. Lite huvudvärk också men roligt var det.... Barnen skulle varit med, de hade nog inte slutat skratt än. Jag måste sett ur kul ut.

Nu handlar livet mest i plugg, plugg, plugg. Riktigt roliga ämnen har vi börjat med. Svenska är alltid kul och nu får jag lära mig skriva gramatiskt rätt m m och vi har börjat med etik och moral. Super intressant. Vi har också börjat med organisation som jag ser som högst intressant. Hoppas erat nya år också har börjat intressant och roligt. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0