Irma 4 år

Så var det den stora dagen för lilltjejen. Frukost och paket på sängen blev det. I år låg hon kvar så vi hann upp. Jag sa åt henne på kvällen att hon inte skulle kliva upp och det fungerade. Vaken under täcket låg hon. Kröp upp med ett megabrett leende och var födelsedagskvittrig. 

Hon och Elis hade bjudigt mig på frukost på sängen då jag fyllde år (blev 2dagar efter min födelsedag men so what?) så hon hade i färskt minne vad det innebar. Glömde skriva vilka duktiga barn jag har under inlägget då jag fyllde år. Elis kom på att de inte hade gett mig frukost på sängen den dag jag fyllt år så han bestämde sig lördagkväll att han skulle fixa det på söndagen. Både han och Irma klev upp och rostade mackor och blandade o´boy till mig som de sedan kom upp till sängen med. Kan man som mamma bli lyckligare? NEJ

Tyvärr var hon sjuk dagen D så det blev inget firande på dagis men jag var hemma med henne och mös. Vi har haft sjukstuga här i veckan. Alla barnen har haft feber och varit krassliga. Irma var inte värst på sin födelsedag så vi kunde leka en del också.

Som tur var hade vi haft släktkalas på lördagen så hon hade blirvit firad av kusiner, fastrar,farbröder, farmor och "farfar". Morfar och mormor kom söndag och firade henne så alla inom kalasavstånd hade varit här. Nej en saknade vi "moster" Birgit som tyvärr gjort illa handen. Vi hoppas hon snart har läkt ihop.


Irma och kusin Wilmer ja och tårtan.


Sång för födelsedagsbarnet


Farbror Peter och Arvid kollar hur en brandbil ser ut under.


Kusin Wilma smarskar tårta.

En väldigt lyckad dag för bustjejen. Nu väntar hon bara på att få ha sitt "barnkalas". Har planerat ett helt år för att bjuda sina kompisar från dagis. Det ska börjas i tid. Fast hon får vänta än några veckor.


Kommentarer
Postat av: Anna Ökvist

krama lilltjejen från oss =)

ett stort GRATTIS till stora tjejen!

2010-02-12 @ 17:45:12
URL: http://ettnyttliv.wordpress.com
Postat av: Faster Ida

Tack för en trevlig å mysig dag. Som alltid hos bästa familjen Määttä!

2010-02-14 @ 09:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0