Veckan som gått...

har i vanlig ordning varit hektisk.

Redan tisdag åkte Peter till Stockholm. Då jag är själv hemma blir dagen kortare än vanligt. Det är så mycket att göra och så lite tid. Om jag inte skulle bry mig i allt:) 

Måndag åkte jag till kyrkstugan direkt efter skolan och åt halstrad strömming med mostrarna. Jätte gott och trevligt att se alla. Tack så hemskt mycket för maten och de trevliga timmarna med er. Efter det var det bara att hämta barnen och hem. På kvällen stökade jag och Peter till hemma, alltså städade. Så det skulle se någorlunda ut då han åkte på tisdagen. 

Träningen på tisdagen ställde jag in för jag var så slut i kroppen. Så jag och barnen tog det lugnt, gjorde läxor och mös i storsängen tillsammans.

Onsdag hade jag kortdag på skolan men hade möte med skolledningen kl: 13 så inte blev det mycket tid till vila. Efter det var jag bara hem och åt och cyklade med hunden. Jätte skönt att röra på sig. Fick cykla på ordentligt för det var mycket spring i de små hundbenen. Sen var det föräldramöte på dagis.

Som tur var och ytterst tacksamt kunde min snälla vän ta alla mina barn och utfodra dem och låta dem vara hos henne tills jag var klar med alla möten och bestyr. Tack, tack, tack. Du vet vad det är värt och jag gör samma för dej.

Torsdag åkte jag tidigt till skolan för att sitta och plugga. Vilken lyx och så mycket jag fick gjort. Jag och några klasskompisar hjälptes åt med en del inlämningsuppgifter och bara att få snacka lär jag mig massor av.

Var hemma först vid 17.15. Åt och sen röjde jag hemma, bakade och fixade till helt allmänt innan jag fick partygäster. Peter och barnen flydde fältet. Thea kom hem efter en stund för att se om det var något klädesplagg hon var intresserad av. Ingen plugg den dagen heller.

Idag har jag inte kunnat plugga heller. Inte för att jag tappat intresset utan det hände saker igår som gör att min konsentration inte var på topp idag. Har handlat inför Theas party som hon har haft ikväll. Var till mamma och pappa en stund och tog med mig systersonen hem till oss. Från kl:17 har vi haft ett gäng på 8 gästbarn plus våra tre egna som har lekt och "kalasat". Gått riktigt bra och jag har bara hört skratt. Skönt att ha gjort det och se Thea så glad med alla kompisar runt sig. 

Systersonen har varit till mycket nytta och jag tror han också haft riktigt kul. Han spelade fotbollsmatch mot några av barnen och fick nog slita hårt, han var i alla fall riktigt svettig då han kom in. Partyt avslutades med mörkerkurragömma som verkade uppskattas riktigt mycket.

Nu sitter vi här vi dator eller TV:n, ganska trötta. Blir nog sängen strax. Thea fick sovfrämmande. Liv stannade kvar efter partajet. Kul för tjejerna som inte ses så ofta annars.

Innan allt kalasande kom pappa förbi för att få blir klippt. Irma var också på hugget så hon blev också klippt. 


Kort lugg och kort page blev det. Nu blir hon lätt att kamma. 


Kommentarer
Postat av: Brommapeter

snyggunge!!!!!!!!!!!

2009-09-28 @ 16:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0