Stora styckar dagen

Jag och barnen bara är idag. Jag har gjort precis som jag skrev i fredags:LÄST. Tyvärr är böckerna slut nu så jag måste väl ta tag i huset och dammsuga och så.

Peter är vid jaktarkojan och styckar alla älgar. En heldags jobb. Sen är det bara packeteringen kvar. Undra just när jag får sova ikväll. 

Thea försöker få till en dejt med storasyrran för att få rida en stund. Så mitt i allt ska jag väl till Öjebyn. Vad gör man inte för barnen? Ibland kanske för mycket...

 
Irma och Thea kollar in de "hängda" älgarna.


Maken i styckar tagen. Eller i alla fall fin fördela köttet som ska bli köttfärs.


Liten vy över arbetslägret...


och här en större vy:) Duktiga gubbar på att arbeta. Hi hi

Nu ska Irma till grannen och leka.


Kommentarer
Postat av: Brommapeter

Jag vill vara med någongång! Tror jag skulle fixa allt som det innebär kan du få in mig i gänget?

2009-09-20 @ 20:00:41
Postat av: Linda Määttä

Jag kan inget göra hör med han som är med;)

2009-09-23 @ 17:43:40
URL: http://maatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0