Söndagens fullspäckade schema

Jag och Elis tog det nog så lugnt på morgonen. Vi mös vid frukosten, snackade och grejade. Lite stressigt blev det att få honom iordning till matchen. På vägen plockade vi upp morfaren som ville hänga med och se.

Killarna hade roligt och spelade med en sann glädje. Idag gav den glädjen resultat. De vann med 0-4. Bra jobbat av alla killarna.


Avspark i första halvlek.


Elis var målvakt i andra halvlek. Tycket det var grymt trist då han inte fick några bollar på sig.

Men nog fick han några allt, som han duktigt räddade. Eller stod rätt i målet så bollen åkte utanför.

På hemvägen stannade vi till i Holmträsk och tittade på foton och även laddade in ett gäng med bilder från både dagens aktivitet och dagen före då det var PT-löpet.

Väl hemma var det bara att börja med tårta och kalas förberedelser. Ganska lagomt till alla kom var vi färdiga jag och Elis.


Thea och Irma fixar tårtan.

Presentöppning för Thea. Böcker, prydnad och en sovsäck fick hon.


Här fikas det tårta.


Peter fick ett flugfiskespö av oss alla. Här visar lillebror hur han ska göra. Emme försöker också lära sig:-)


Peter och Arvid boxas. Vilket gott skratt grabben hade då farbror lekter med honom.

En lyckad dag för alla inblandade. Jag, Thea och Elis gick sen ut i husvagnet och sov. Thea ville så gärna prova sin nya sovsäck. Där sov vi gott ända till kl 05 för min del. Då fick skaterna för sig att springa taklopp på husvagnstaket. Grymt vad högt deras klor slog i och lät. Ganska irriterad gick jag ut och körde iväg dem. Sen kunde jag sova 2 timmar till bredvid go barnen.

 
Det var såhär vi hade tänkt Irma skulle springa PT-löpet. Visst skulle hon gjort succe?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0