PT-löpet

Halv ett rullade vi mot stan för PT-loppet. Emelie skulle handla lite kläder till kvällen då hon ska på klassträff. I god tid var vi på plats för att hämta ut startnummer och sen minglade vi lite på stan. Morfar och mormor kom också med som suportra. Foton är för övrigt tagna av morfar med våran kamera. Jag har fått sköta marksörvis och Peter som fyller år behövde bara ta hand om Igor. Ett styft jobb bara det med så mycket folk och andra hundar.


Arnemark, Borgfors, Selsborgs maffian. Thea, Elis, Mathilda, Lovisa och Lucas. Irma vägrade.


Fast nog ville hon ju vara med på kort.


Här är då hela gänget inklusive  aktiva mammor:-)

Under uppvärmningen stod Irma bara och tittade på. Jag fick henne inte att göra som tjejen som höll i rörelserna gjorde. Trots att Thea, Elis, Lovisa, Mathilda och Lucas stod där och sprattlade. Men sen då alla gick därifrån då skulle hon och jag värma upp. Lite blyg kanske. För ovanlighetens skull.

Klockan 14 gick starten för Elis, Lucas och Irma. 800m skulle de springa. Jag och Dessen skulle gå med i snabb takt var planen. Tji fick vi. Det var bara att löpa med. Lucas drog iväg som en skottspole och Irma likaså. 

Startlinjen. Taggat gäng.

Elis på väg mot mål.


Irma  på väg mot mål. Melker springer bredvid och peppar henne.


Medalj och saft efter loppet hade gotjejen gjort sig förtjänt av.

Klockan 14.15 gick så starten för Thea, Lovisa och Mathilda.

 


Läckra flickor med vinst i blicken.

Thea får suport av Leonard in mot mål. Bra jobbat tjejen.

Elis och Lucas sprang med tjejerna och sen sprang Elis även med ett av Leonards två varv. Bra jobbat av honom också. Vilken kanon dag vi har haft på Rådhustorget.

Direkt efter loppet åkte vi till farmor och Lasse för att inta Peters födelsedags middag. Jag och maken åt så vi nästan ramlade av stolen. Sushi är verkligen en rätt som bara blir godare och godare för varje gång. Barnen smakade lite men åt sen köttfärssås och spagetti.

Flickorna stannade hos farmor för att sova över medans jag och killarna åkte hem för läxläsning(för min del) Laga bil (makens aktivitet) och Elis har match i morgon på fm så därför kunde han inte stanna. Nu är han och säljer jultidningar för fullt.


Kommentarer
Postat av: Brommapeter

Bra att Irma får pyssla själv. Härligt att alla orkade.

Ni är välkomna till Hässelbyloppet och heja på mig, nu när ni är vana.

2009-09-06 @ 10:11:59
Postat av: krille

Irma är bara bäst! De andra barnen är också duktiga men hon har skönaste glädjen!

2009-09-07 @ 08:31:28
URL: http://topnorth.blogg.se/
Postat av: peter

Synd att Irma skippade spindelmannen-dräkten, det hade blivit succé!

2009-09-07 @ 14:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0