Äntligen fredag

I helgen ska jag bara ta det lugnt och läsa...vanliga böcker. Svängde in till svägerskan på vägen hem från skolan och lånade tre böcker i den serien jag håller på att läsa just nu, mellan skolböckerna. Ganska skönt att mellan varven läsa annat. Jag är inte den personen, att jag kan läsa, plugg, hela tiden. Måste ha annat som rensar hjärnan. För då går informationen som jag ska lära mig in bättre.

Gå ut med hunden är också en bra paus i pluggandet. Då får jag både motion och frisk luft i ett:) men som sagt i helgen ska jag inte tänka på skolan...

Gissa hur bra det har gått? Pärmen och anteckniksblocket ligger framme på köksbordet. OM det inte vore så grymt intressant. Lydia det ÄR kul att plugga. Tänk vad mycket man lär sig:)

På hemvägen hade jag sällskap av Peters kusin Tomas som ska jaga med Peter imorgon. Riktigt kul med någon att prata med de 45 min det tar att åka hem. Kommer nog att ha sällskap måndagar och tisdagar också, av en vännina.

Irma har precis somnat. Skönt för henne som ska upp tidigt. Eller ska och ska men hon har så svårt att sova länge på morgonen. Thea är på kalas och Elis ska ha sovfrämmande. Emme är på väg hit med sin kille så nu är huset fullt i folk igen. Jag klagar inte. Härligt med liv och rörelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0