Anatomi

Det är ordet för mig just nu. Cellens uppbyggnad och vad alla olika delar har för funktion. Sen ska jag kunna skelettets alla delar på både latin och svenska. Igår och idag har vi gått igenom leder/fogar och ligament som jag också ska kunna på båda språken till nästa fredag. Phu...

Tur att jag tycker det är intressant och gärna sätter mig med anteckningar och böcker. Vill så mycket men hinner så lite. Alldelens strax ska jag krypa ner i sängen och plugga. Sängen är verkligen en rofylld plats att läsa i. Husvagnet har jag också provat och det var en riktig höjdare.

Igår fyllde Thea år som jag redan nämnt. Idag fyller govännen år och på lördag fyller maken och hans mormor år. Ganska mycket kalasande just nu. Dessutom fylld svärmor förra veckan och även min kusin som har kommit upp i den ärofylda åldern av 40 år. Honom ska vi gratulera i morgon. Bättre göra det en dag då vi får rå om honom alldelens själv och slipper "dela" honom med andra:-)

Som vanligt är helgen fullbokad. Lördag ska barnen springa PT- löpet och sen är vi bjudna till svärmor på mat. Peters födelsedagspresent, hemmagjord Sushi. Bättre än bäst. Vad vi har längtat efter Lasses sushi och äntligen är köket färdigt. Det var lördagen det.

Söndag förmiddag blir väl lugn men sen ska vi ha kalas här för alla födelsedagsbarn :-)  Tja det var den helgen.

Kommentarer
Postat av: Brommapeter

Fylld svärmor , är det en maträtt?

trevlig helg

2009-09-04 @ 19:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0