Syster och systerdotter här

Igår kom min älskade syster upp till Piteå. Med sig hade hon min allra bästa systerdotter. Dagen igår var hektisk för mig så det var först efter jag nattat barnen som vi fick en chans att pratas vid.

Idag har vi stängt in oss i bagarstugan med moster Birgit. Både tunnbröd och mjukkaka har vi hunnit med att baka. Planen var tunnbröd men vi var klar så tidigt därför startade vi en mjukkaks deg också. Elis hann komma hem och vara med på mjukkaks baket. Vilken kille. Sopade först golvet för att det skulle vara fint...mormor upp idagen. Sen tog han tag i kaveln och bakade ut ett gäng med kakor.

Irma har fått hänga med oss i stugan hela dagen och varit duktig med degen. Många kakor blev det som hon bakade.


Irmas konstverk som faktiskt senare blev ett tunnbröd


Lydias perfekta ämne.


Kampen om den perfekta degen...Elis ser och lär:)


Här är det fullt ös med mjukkaksbak. Elis kämpar på. Fina kakor fick han till älsklings prinsen


Packning av bröden efter fullgjord dag.

Mormor/mamma bjöd på palt till middag.Super skönt slippa ställa sig och laga mat efter en heldag i bagarstugan.


Irma klädde "upp" sig i spiderman dräkten och sen fick Lydia fota henne. Läcker böna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0