Känner mig mer än nöjd över dagen

Dagen började med busiga fredagsbarn. Regn som öste ner och lite planer för stortjejen:)

Efter jag kört Irma till dagis tog jag och Iggo en kort promiss innan jag satte mig i köket med skoljobb. Inspirerande och jag riktigt längtade efter dessa fokuserade timmar. Vid 10 klev Emme upp och jag satte henne i skoljobb också. Vi läser samma sjukdomar just nu så lite gemensamt plugg:) fick vi till i några timmar. Sen var det lunch.

Efter lunchen åkte vi in till Öjebyn så hon fick göra stallet och medans hon var där passade jag på att gå på apoterket och köpa mediciner och nya tandborstar till barnen. Sen var jag till biblioteket som jag varit på väg till i flera månader för att låna böcker på engelska till Thea. De sålde något som heter Läsdagboken som jag köpte, en var åt Thea och Elis. Hoppas de blir mer inspirerade att läsa nu:) Som om Thea skulle behöva den draghjälpen som redan nu läser oss ur hus och hem.

Sen körde jag Emme till Peter på jobbet så hon kunde plugga ändå mera innan hon skulle på praktiken. Vilken effektivitet vi har uppvisat idag.

Direkt från stan till dagis för att hämta barnen på skolan och dagis. Äntligen FREDAG. Jag har pluggat massor sen jag kom hem och barnen har lekt och sett TV.

Vi hade siktet inställt på IDOL men jag fattar inte vad som händer för efter ett par låtar stänger vi av och läser Harry Potter. Ingen av oss orkar sluta, läsa alltså. Ikväll var det Elis som satte stopp då han somnade i min famn i soffan. Myspojk. Någon timme innan hade Irma somnat i min famn medans jag läste.

Igår var en mindre effektiv dag eller på sitt sätt var den väl effektiv. Jag var till tandläkaren och sen passade jag på att klippa mig. Yes, bara ett och ett halvt år sen sist. Samma frisyr som då, för er som vet hur jag såg ut då.

På vägen hem från stan stannade jag på en skogsväg och gick ut med dogen. Kanon härligt ställe och vilken dag.


Igor killen


Bilderna gör inte naturen rättvis. Det var så fantastiskt vackert.

Idag har jag även tränat med Igor en del. Inne, men han visar prov på att han inte är helt obildbar i alla fall. (kan ju vara matte och husse som är slöa också:)

Sammanfattningsvis en helt underbar dag idag.




Kommentarer
Postat av: Helena

Då gissar jag på att du blev fin :)

Ha en trevlig helg!! kramkram :)

2009-10-17 @ 15:36:39
URL: http://helena76.blogg.se/
Postat av: brommapeter

Linda du är min bästa svägerska, ha de bra.

2009-10-17 @ 21:10:31
Postat av: Faster Ida

Låter som en härlig dag, synd att jag inte hade möjlighet att följa Emme till satllet. Längtar sååå efter doften av häst...

2009-10-17 @ 21:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0