Helga vilodagen

Kanske inte riktigt...men ambitionen var i alla fall att inte göra så mycket idag. Vi åt en sen och rejäl frukost och sen kröp jag och barnen tillbaka i storsängen. Irma såg Nicke Nyfiken och jag läste de sista två kapitlen av "Harry Potter och dödsrelikerna". Nu vet vi inte riktigt vad vi ska läsa. Harry har varit en del av vårat liv i ett år så vi slog ihop boken med sorg och saknad.

För att längtan inte ska bli så stor har jag bestämt mig för att låna Potter böckerna på biblioteket men på engelska. Förena nytta med nöje. 

Sen gick vi ut och eldade. Lagade till lunch vid grillen och mös en hel del. Thea fick kompisar så de drog in hela bunten även Elis och Irma var med dem. Då alla var upptagna med annat såg jag min chans...PLUGGA.

Riktigt vilodag blev det inte fast jag tycker i och för sig inte att studerandet är jobbigt. Nu hägrar mat. Mustig älggryta med hemgjort potatismos. Jammi!

Kommentarer
Postat av: morfar

här var det fläsk med hemgjord rotfruktsblandning

2009-10-18 @ 19:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0