Fy skäms på mig:)

Dagarna springer iväg och jag hinner inte riktigt med. Upp före f-n och hemma sent. Lägga barnen och har jag tur orkar jag plugga.

Skolan tar definitivt mer tid än jag har. Igår satt jag till 23 med datorn för att få till en uppgift som jag var tvungen kunna till provet i Word som var idag. Tur att jag gjorde det och inte gav mig föränn jag fattade vad jag gjorde. Kändes väl ok, provet alltså.

Annars har jag det lyxigt, tack vare mamma. Kom hem till mat och barnen var hämtade från skolan och fritte. Igår kom jag också hem till middag, då var det maken som servade mig. 

Just tisdagar är en stressig dag. Jag slutar 15.30 hemma 16.30 och behöver åka till fotbollsträningen redan 17. Hemma först 20.00 och ska då duscha och läsa för de större barnen. Klagar inte det är roligt att vara på fotbollsträning igen. Har saknat det massor. Nu får jag dela med mig av mina erfarenheter istället då jag inte klarar av att spela.

Nu väntar två dagar med självstudier. Imorgon går halva dagen åt till tandläkare och ärenden på stan. Sen har jag bolagstämma på kvällen. Kanske finns det en stund för plugg på em. Vi har snart prov igen och behöver organisera upp allt i hjärnan:)

Vi ska träffas flera från klassen på måndag och plugga. Det blir perfekt. Både läsa och prata är min grej. Ska också se till att ta mig en timme eller tre i helgen.

Helgen som var hade vi det mysigt men jag saknade maken som varit borta från måndag till söndagkväll. En efterlängtad familjemedlem som kom hem.

Fredag fick vi övernattningsgäst. Barnens kusin kom och sov över. Irma och Wilmer lekte som galningar hela kvällen och även hela lördag förmiddag. Sen åkte vi till stan och lämnade igen honom och Irma stannade hos honom en stund medans jag och Thea gick själva på stan.

Vi fick en egen stund på stan under lördagen. ( Irma hos kusinen och Elis var hos mormor och morfar. Han skulle sova där.) Hon var i akut behov av lite kläder och innegymnastikskor. En ny ryggsäck fick hon också. Härligt att få rå om henne alldelens själv och att hon fick min odelade uppmärksamhet.

Hon skulle sova hos farmor som jobbade en stund denna lördag. Så jag och Thea passade på att hälsa på min morbror och moster medans vi väntade på att farmor skulle sluta jobba. På stan träffade vi några kompisar som vi lunchade med och sen fick Irma och åka och lekta där medans vi väntade på farmor.

Söndag var Irma bjuden på kalas. Så vi roade oss mest med att vänta 


Kommentarer
Postat av: brommapeter

jag säger det igen... calm silvoplä.. du är min bästa svägerska och jag ämnar ha dig kvar ett tag till.

Bra att du är motiverad. hej då

2009-10-15 @ 15:34:50
Postat av: Anna

Uj, Linda...vad du står i. You are my hero =)

Du gör det så bra!

Visst är det kul med idrottande barn. Fanny provar nu handboll och tydligen var det MYCKET bättre än fotboll ?!!! Det förstår inte morsan, men det är bara att lämna, huvudsaken hon hittat något hon gillar. Nu måste vi ju plugga lite handbollsregler, varken jag eller gubben har spelat....=)

Ha en trevlig helg!

/ Anna

2009-10-16 @ 14:12:30
URL: http://ettnyttliv.wordpress.com
Postat av: Thea

mamma du e helt grymm på att skriva.älskar dig kram Thea.

2009-10-16 @ 22:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0