Älgjakt med maken

Meningen med helgen var att vi skulle vara tillsammans och att jag skulle följa med ut i älgskogen. Jag är en konstig filur kanske som tycker det är en väldigt trevlig sysselsättning.

Kan ju kanske bero på att jag har rätt tur de gånger jag följer med. Som idag. Inte långt in på första passet kommer det tre djur inom synhåll. Tyvärr stora, då det bara är kalvar kvar att skjuta men ändå. Jag fick se dem. Då vi var på väg ut på nästa pass såg vi en stor och sen sköts det en kalv. Mamman till kalven kom sen och sökte sympati hos mig och maken. Vi hade inte så mycket av den vara utan var nöjda över "fångsten".

Bästa tänkbara väder har vi haft. Bara -1 då vi åkte ut på morgonen, lätt ymmnigt snöfall och hög klar luft. Total upplevelsen är fantastisk. Vacker natur, trevligt folk och spänning.  Till sommaren borde jag få till uppskjutningen så jag också kan gå med bössa.

Thea och Elis är just nu vid Eliasgrottan och kollar läget med farmor och Lasse. De såg ut att njuta av sin dag de också.


Kanske inte den vackraste vyn men helheten är så mycket bättre än bilden kan förmedla.

Peter väntar på att få skjuta.


Bytet...

Nu dras hon hem till slakthuset.

Jag och maken trodde att det var lunchvila nu så jag åkte hem och rastade hunden medans de skulle hänga djuret. Fast då hade de tydligen en älg på G som de skulle försöka skjuta innan lunch så jag blev snuvad på det passet. Hoppas bara det blir mer på eftermiddagen.

 


Kommentarer
Postat av: Lydia the one and only

FETT jävla grose

2009-10-24 @ 17:31:24
Postat av: brommapeter

skulle bildtexten under bild 1 sitta under bild 2 eller?

2009-10-25 @ 18:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0