Tiden räcket inte till

Jag har en del bilder på vad vi gjort den sista veckan men har inte lyckats få in dem i datorn. Ska försöka i veckan och göra en ordentlig uppdatering.

I helgen har barnen varit ute i snön en hel del. Jag har stökat på inne. Skruvat ihop bokhyllor till barnens rum, flyttat på lite grejer och plockat rent allmänt.

Efter jag kört Emelie till hästen/ hem till mamma tog jag och Irma fram mosaik och lim som vi fäste på IKEA tavelramar som är träfärgade i vanliga fall men som jag målat vita för flera månader sedan. Irma målade glasunderlägg som följde med i "kittet" från panduro, dessa ska vi någon dag i veckan fästa mosaik i. Det var en super mysig stund för oss vid köksbordet. Elis, han gjorde annat, var inte alls sugen på att pyssla och Thea var och badade med Lovisa.

Lördagkväll var jag och Peter på 40-års fest. Riktigt trevlig träffa lite folk och många av det gänget vi var med i början av våran tid tillsammans. Synd bara att jag är så trött för det blev hemgång före 24 men har hört att de slutade "parta" vid 01 så vi missade inte så mycket.

Det var ganska lagom att åka hem då vi gjord också för Emelies skull som var barnvakt den kvällen. Det hade gått jättebra för dem alla. Skönt att veta till en annan gång om det skulle knipa. Nu är vi inte uppställda vad det gäller barnvakt utan det var stor, fin tjejen som erbjöd sig. Mina fyra härliga barn.

Veckorna har rullat på hejdlöst fort. Jag hade en stortenta för 2 veckor sedan som har tagit all min tid. Massor av plugg har det blivit. Allt är så himla intressant så jag lider verkligen inte av att sitta med skoljobbet. Vad som har varit mindre kul sista två veckorna är att min kropp har visat upp sin sämsta sida och jag har fått kämpa varje dag för att orka. Tur jag har min stöttande, förstående make här bredvid mig. Jag skulle inte klara mig utan honom en sekund. Fast han fysiskt kan vara långt borta är han bara ett telefonsamtal bort och kan peppa mig att orka. Jag valde verkligen rätt den gången för 15 år sedan.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Simma lugnt så pallar kroppen. Glöm inte sova viktigt viktigt. Vill ha lite av din make här nere snart, vi saknar honom.

2009-11-10 @ 18:34:57
Postat av: den "stötande" maken



Jag vet ju vad du menar men jag kan inte låta det stå utan påpekande, det kan ju uppfattas som stötande! I love you!

2009-11-11 @ 21:46:36
Postat av: Linda Määttä

Men nu är du stöttande. Jag var in och ändrade. Love you too.

2009-11-12 @ 10:46:43
URL: http://maatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0