Tunnbrödsbak

Så var det då dags för vårdagen i bagarstugan. I år blev det en extra bonus då min moster Lisbeth också var med. Som alltid var det trevligt med många skratt och ordmissar. I år var det extremt svårt att förstå varandra verkade det som. Ja jisses vad jag har skrattat. Magen har riktigt träningsverk. Ha ha

Jag hämtade barnen vid 15.00 så de också skulle hinna baka lite. Irma var väl den som bakade mest. Thea hade lite läxa kvar att göra medans Elis lekte med Lucas som också följde med hem.

Nu är de stora barnen på fotboll och jag har precis lagt Irma. Kl. 20.00 börjar Anne på Grönkulla som jag tänker att vi ska se.

Har börjat tänka lite på vilka kläder Thea kan tänkas ha med sig då hon åker till Stockholm på torsdag. En tjej som längtar massor och verkligen ser fram emot sin egen resa.


Lisbeth och pappa i full gång.


Pappa/morfar tog ett kort då jag arbetade.


Pappa övervakar i packningen av deras bröd:)


Birgit hjälper Irma att baka


Irma i städar tagen. Inte helt rätt blev det men vad gör det, bara viljan finns.


Thea gör sin matte läxa

Kommentarer
Postat av: Peter, Bromma

jag känner din bagarstuga, önskar jag kunde vara där och baka lite, får bli pizzabak en anna gång.



The A girl is most welcome to the capitol of sweden.

2009-05-26 @ 21:56:32
Postat av: Anna

Mysigt värre!

Härligt att se att ni fortsätter med

"traditionen"...

2009-05-27 @ 20:21:25
URL: http://ettnyttliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0