Thea till Stockholm och kommunjoggen

Torsdag var en fullbokad dag. Började morgonen med utvecklingsamtal för lillan. Efter det var jag med Thea på hennes morgon lektion innan vi drog oss hemåt, jag och tjejerna. Åt lunch och åkte sedan till Kallax. Thea är nerbjuden till sin moster, morbror och kusiner över helgen.


Tuff brud på väg till Stockholm

På hemvägen stannade vi till hos svågern med lite grejer. Efter det var det gasen i botten hem och göra middag för kl:17 skulle jag vara på rull igen. Jag hämtade upp ett gäng med arbetskompisar på vägen till Kommunjoggen. Morgonen hade varit väldigt blåsig men så på kvällen mojnade det av och vi fick en härlig promenad runt Svartudden.

De som hade anmält ett lag med sex personer i fick en pick-nicks påse. Vi hade två lag från jobbet. När alla kommit i mål bredde vi ut våra pick-nick filtar och mumsade på innehållet i påsen. Många goda skratt och en varm stämning hade vi i gräset. Hemresan kom allt för snabbt men det var tur och kul att vi var många i bilen så kvällen sociala samvaro slutade inte så fort.

Härligt trött somnade jag på kvällen.

Torsdagskvällens motion sporrade mig till att ta cykeln upp till dagis med lillan. Lite blåsigt men ändå skönt. På em innan jag for till jobbet var jag och Dessan till butiken där vi får köpa kommunkläder. Jag hittade mig ett regn- vind ställ. Hade redan tidigt i våras bestämt mig för ett sådant då jag för tillfället går runt i ett hopplock av alla möjliga och omöjliga valörer. Nu längtar jag bara att få nyttja det. (Blåsten får fortsätta) Hi hi skojas bara.

Jag jobbar i helgen så för mig händer inte mycket. Däremot har maken, barnen och mina föräldrar det mysigt. Byn vi bor i anordnar fiskefestival så sonen har fiskat idag och fått upp en Harr och en Rödig som min mamma har stekt. Jag fick mig en tunnbröds macka med fisk innan jag lade mig nu i kväll. Jammi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0