Solen fortsätter le emot oss

Jag och Irma börjar ha en liten rutin nu. (efter två dagar:) Jag pluggar fram mot lunch sen går vi ut och kommer "aldrig" in. Hi hi. Idag hade vi något att vänta på också, nämligen GLASSBILEN. Här i obyggden är det veckans höjdpunkt då den kommer.

Då jag och maken flyttade hit kom den inte in på våran lilla väg utan skulle jag handla fick jag ringa till chauffören och be honom svänga in. Min syster har skojat med mig: att mitt mål här i livet (hi,hi) är att få glassbilen komma hit självmant. Mitt mål är uppfyllt."asg"

Idag hade jag dessutom en hel del beställningar från "kleti och pleti". Så det såg ut som vi hade ränsat glassbilen då vi gick in på gården igen.

Det har hänt en del andra grejer som jag inte vill gå in närmare på men som totalt kört slut på energin. Känner mig glad men så väldigt trött.

Barnen och jag har haft en mys, mys kväll. Det blev inte tidigt i säng utan istället har vi pratat och pratat och kramats och pussats och varit nära varandra. Thea och Elis började bråka om en grej men jag fick dem att samarbeta och lösa problemet så båda var nöjda. Yes, jag orkade hålla mig lugn och pedagogisk. Vad det nu betyder:)?

Nu väntar jag bara på att maken ska komma hem så jag hinner se honom innan han packar om och åker till Arvidsjaur i morgon. Jag ska ju bara vara hemma.....åh vad förvånad alla blev. Jag menar med Irma och hennes koppor åker vi inte så långt. Jag hoppas det blir att vi tar oss till "Sjulis"i helgen på kusin kalas. Den lille blir 1 år. Hjälp vad åren går.

De större barnen ska på kalas både lördag också söndag, då hos kusinen. Men det är ju ingen som klagar över att bli bjuden på kalas. Bara jag då i så fall, just i veckan. När ska jag  hinna köpa presenter??????? Ja ja det brukar bli någon råd med det också.

Nä, nu ska jag sluta svamla. Fingrarna går liksom av sig själv och jag kan inte sluta skriva. Det är som i Bamse då han provar Skalmans skor som visar sig vara dansande skor som aldrig slutar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0