Lyx tillvaron fortsätter

Jag känner mig mer än lyxig att gå hemma med en sjuk tjej som inte är sjuk. Hon får inte vara på dagis men har ingen feber så vi kan vara ute och göra en massa saker utom beblanda oss med andra människor.

Peter jobbar hemifrån idag. Då han tog lunch packade vi pick-nick väskan och tog en promenad i solskenet. Irma cyklade och vi gick. En bit från vägen "hittade" vi ett bra ställe att fika på.


Första stoppet blev vid jägarkojan. Men det var inte så mycket sol så vi gick vidare.


Här vid en gammal lada satte vi oss. Irma bestämde sig för att inte vara med på bild.


Gammalt och nytt möts.


Trä ekrar på gummihjul. Spännande med gamla saker.

Då vi kom hemåt stannade vi till i bagarstugan där det var full aktivitet. Irma fick sig en nybakad klodda som vi gick hem och smakade. Mumms sa hon och jag också. Inte kunde jag låta bli detta goda bröd. Tack så mycket för brödet bagerskorna, det var en trevlig stund i stugan med er.

Kommentarer
Postat av: uncle pete

jag lägger ett bud på hjulet, 25 kr imponerande!!!!

2009-05-08 @ 19:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0