Lovely weekend

Vilken underbar söndagmorgon jag fick tillsammans med mina barn och Theas kompis Lovisa. Tjejerna hade en riktig vara-med-varandra helg. Från fredag vid middag till efter lunch på söndag. Det har lekts och stutsat och badats. Lördagkväll då de kom hem från kalaset hos en kompis kröp tjejerna ner i badet. Lite sur lillasyster som inte fick bada med dem. Jissus vad hon skrek. Efter badet bara mös de såg lite film och lekte. Irma ville inte sova så fort så jag kämpade lite med henne för jag var mer än slut och ville komma isäng. Tur de stora barnen sköter sig bra och fixade i säng sig själva då jag sa att klockan var slagen.

Söndag morgon ville Irma bada och då kröp tjejerna ner med henne. Hon blev sååå glad att de ville bada med henne. Länge var de badrummet. För det blev hårtvätt och div annat fixande. Åh vad de börjar vara stora. Thea drog på sig finkläder och Irma också sen var det stuttsmattan för hela slanten innan vi åt lättlunch, packade ihop oss och åkte till kusin Arvids kalas. Härligt med barnen. Jag njuter fast jag är trött.
Jag körde hem Lovisa då vi åkte till Arvids kalas. Han fyller 1 år idag men hade kalas igår.
 
Där var det fullt ös, ialla fall för Irma. Thea och Elis är lite större än de andra kusinerna så de ville inte riktigt leka samma lekar. Däremot fick vi låna hem deras Wii fit så i kväll ska det motioneras. Ialla fall barnen. Själv är jag inge bra i kroppen. Är sjukskriven idag, kroppen ville inte fungera på morgonen. Jag sov till kl.13.00 och känner mig inte ok men måste ju försöka räta upp mig. Barnen kommer ju strax hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0