Härlig avslutning på veckan

Redan igår tänkte jag att om jag orkar ska jag och Irma åka med Peter in till stan och gå lite på affärer. På morgonen kände jag mig inte pigg så först tänkte jag att vi skiter i hela stadsresan. Sen kom en annan trevlig tanke till mig, om min kära kusin är hemma kunde vi ju hälsa på henne och hennes familj i deras "ny" inköpta hus.

Emelie som kom igår skulle åka med Peter till skolan för hon börjar senare på fredagar. Stor, gulltjejen. Verkligen en mysmorgon med henne. Det är så himla kul att prata med henne och bara vara med henne. Jag märker hur stor hon blivt den senaste månaden. Fränt att se, från en gång till en annan. Tillsammans hjälpte vi Irma iordning för dagen. Skönt att få hjälp och hon kan verkligen ta sin syster bra, mycket bättre än jag. Därför gick det ovanligt smärtfritt med påklädning och kamning i morse.

Vi hade tur jag och Irma, för de hade ingenting för sig på fm och vi var varmt välkomna. Därför blev det trots värken en trevlig fm med två härliga barn och min moster var också där. Vilken bonus det var för henne har jag inte träffat på väldigt länge. Skit kul.....för att vara lite ungdomlig i snacket:)


Irma och Isak lekte jättebra ihop trots ålderskillnaden. Här utforskas alla Isaks leksaker.


Noaks ark var en spännande grej. Tryckte man på djuren lät de väldigt naturtroget.


Gullunge. Hade lite svårt att få en bild då hon tittade in i kameran. Här ska hon titta på klockan så jag kunde ta en bild.

Vid lunch åkte vi och hämtade Peter. Vi var på stan och handlade en cykelhjälm till Elis och benskydd för fotbollen. Irma fick sig en cykelkorg som hon satte på och provade direkt vi kom hem.

Thea och Elis hann hem innan vi var hemma men de är ju så duktiga och klarar sig själva bra. Skönt att de börjar vara lite stora. Nu sitter vi alla i vardagsrummet och tar igen oss. Ganska trött familj så här efter en hel "arbetsvecka". 

Kommentarer
Postat av: uncle pete

trevlig helg på er alla , tänker på er!

2009-05-15 @ 16:01:07
Postat av: anna

Hej Linda!

Såg det du skrev hos mig.

För mig är DU supermamman !!!

Jag är så imponerad att du orkar allt som du gör med dina barn och är så bra på stt vara ute. Att du dessutom kämpar på och jobbar fast kroppen vill annat, det kallar jag SUPERMORSA!! Så ge dig själv en slängpuss i spegeln, för det är du värd.

Vi hörs, kram Anna.

2009-05-16 @ 07:22:14
URL: http://ettnyttliv.wordpress.com
Postat av: Malin

Det var sååå kul att ni kom! Och så hade vi ju turen att träffa Peter, Emmelie och Thea på stan idag. Bara Elis vi inte sett nu... Hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång vi kan ses. Kramar till dig och familjen.

2009-05-16 @ 20:05:45
URL: http://hallerskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0