Elis på dirtbanan

Elis hade ett sug efter att cykla tokigt och vilket ställe är bäst, jo dirtbanan i Sikfors. Efter en stunds surr och gullande med sin mamma, kom han sig iväg tillsammans med mamma och lillasyster.

Ganska farligt tyckte jag att det såg ut men samtidigt blev jag grymt sugen att också köra. Fatta, farten och vinden och hoppen. Om jag bara variti lite yngre och inte hade så ont i kroppen, framför allt inte ont i kroppen, då skulle jag genast prova.


Första åket.


Elis sladdar lite under körningen på skogsbanan.


Irma roade sig också bra:)


Mycket sand var det, i skor och på hela bruden.

Efter en timme cyklade tre trötta äventyrare hemåt. Glada men helt slut av sol, värme och spänning. Det är middag som är nästa projekt denna kväll och sen ska lillan i badet innan sängen ropar henne till sig kanse en mamma också.

Fast jag ska vara frisör till maken innan jag har lov att sova.

Annars har dagen varit i vårfixa gårdens tecken. Fram med utemöbler och kratta gräs. Våra vinter gäster....husvagnsägarna har varit här och "flyttat" ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0