Akut loppis

Elis hade redan igår pratat om att han också ville stå på loppiset. Ja, jo jag visste inte riktigt om jag skulle orka. Så kl: 09.30 blev det  akut i hoppraffsning av grejor som skulle säljas. Jag gick upp på sommarstuge vindan och kollade vad som fanns där. En hel massa "skräp". Kunde ju inte ta allt i brådskan men lite blev det i alla fall.

Sen var det bara att hoppas det fanns något bord ledigt. Vilken lycka för killen då det fanns ett ledigt och vi kunde packa upp. Elis har tagit detta med försäljning på största allvar. Han hade inte ens tid att åka till skola och äta palt utan var kvar och såld. Lite hade han fått sålt medans vi andra var och åt.


Flickornas bord. Det gick bra för dem också.

Efter en stund blev barnen lite less så de packade ihop och gick till Mathilda som har kalas idag. De skulle förbereda och leka lite innan. Jag och Irma stannade kvar. Inte hade jag tänkt stanna till kl:15.00 då det slutade. Irma var ganska less hon också. Men det slutade inte bättre än att Irma somnade på en bänk och jag satt kvar till 15,00.


Lite trött tjej på loppis.

Då loppiset var klart åkte jag och Irma hem med alla gejor som var kvar och de ny inköpta sen åkte vi till Öjebyn och handlade. Nu väntar vi bara på att få åka och hämta hem säkert disktraströtta barn:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0