Vårat sportlov

Måndagen jobbade både jag och Peter så barnen var hemma med mormor. Fördelen med det arrangemanget var att både jag och Peter har varit lediga idag. Vi packade barn och skidor i bilen och åkte till slalombacken. Tanken var att vi skulle vara där en "liten" stund.

Min svägerska kom också. Hon ville ha lite assistans då hon skulle stå på skidor igen efter nästan 20 års uppehåll.


Liften gick bra i alla fall.


Ska vi inte åka mamma? Irma ivrig iväg.

Hur det nu var så hade vi så roligt och väderet var hyfsat, nästan ingen i backen. Alltså kön till liften var inte så lång. Så vi åkte och åkte och åkte. Inte förän 14.30 rullade vi ut från Vallsberget.

Min kropp som inte är helt ok just nu "pallade" inte riktigt de andras tempo, så jag tog en egen rast.


Kaffe med mjölk och en vilopaus för min kropp, med en kopp.


Peter och Irma på väg ner. Jag sitter i fiket och fotar.

Det är väldigt roligt att sitta i fiket och kolla in alla människor. Jag fick se en hel del roliga vurpor:)


Elis på väg till Peter och Irma. Tycker nog att de är lite sega...Kommer de aldrig?

Irma fick åka med Peter i stora backen medans jag vilade. Då jag kände mig redo för ett par åk ringde Peter mig på mobilen och ville "bli av" med Irma. Hon var en slagen hjältinna. Stora krokodiltårar rann nerför kinden på våran lilla kämpe.


Jag och Irma gick och vilade med o´boy och kaka. Då försvann tårarna och humöret gick uppåt igen.


Stilstudie på fikat...ha haha

Sen var det dags att åka hem till skogen och lugnet. En god middag och nu är det bara vila som gäller. Ev. ska vi se Pirates of the carabien 3 innan vi somnar. mycket eventuellt.

Peter den galningen ska ut och skidra i elljusspåret strax. Tur jag slipper......

Kommentarer
Postat av: Faster Ida

Tack för assistansen! var och åkte igår också, i stora liften och familjebacken. Svårt var det att åka, får inte till det med att hålla ihop benen ;-) Men liften gick bra iallafall. Synd att dom har stängt på lördag, men kanske Måttsund vore nått? Har ni vart där?

2009-03-05 @ 09:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0