Helgkänsla och skidutflykt i elljusspåret

Idag har jag helg. Jippi!!! Fast det är tisdag....Men då jag jobbar helg brukar jag låtsas att ledigdagarna efter är HELG.

Jag började dagen med att vakna 05.30. Blev lite arg på mig själv och beordrade mig att lägga mig ner ett tag till. 06.30 kunde jag inte ligga längre så jag gick upp och gjorde ett 30 min yoga program. Hjälp vad jag är stel på morgonen. Har inte uppfattat att jag är så stel som jag bevisligen är men skönt var det efteråt. Då var kl.07.00 så det var bara att väcka barnen och börja dagen.

Liksom för att fira helgkänslan har jag tvättat tre maskiner med kläder och röjt upp i köket så vi i alla fall kom fram till diskbänken. Ringde några jobb relaterade samtal plus att jag pratade med svägerskan medans jag stod i tvättstugan. Irma har lekt och kollat vilka saker hon vill ha kvar då vi ska flytta hennes rum.

Då allt detta var gjort var det fortfarande fm. Så jag och Irma packade hennes "knopp-ryggsäck" och packade in löparskidorna i bilen och åkte in till byn där elljusspåret är.

Jag hade tänkt att vi skulle åka 1,5 km spåret. Ganska lagomt för en 3 åring. Min treåring är ju inte riktigt som andra, tror jag i alla fall. För då vi kom till "korsningen" för 1.5 km och 2,5 km spåren fick jag henne inte att åka den korta vägen. En del i det har Magnus, nära vän, som precis då kom och åkte naturligtvis det längre spåret. Irma skulle åka med Magnus. Det var bara att följa efter.


Duktig tjejen. Stod i alla backar som värsta proffset.

2 km gick otroligt bra. Hon kvittrade och njöt men sen tog den stora tröttheten över och vi verkligen kämpade oss i mål. Väl där fick vi välförtjänt fika.


Välförtjänt paus innan vi åkte hem.

Direkt vi kom hem gick hon upp och lade sig på storsängen och somnade. Där sover hon än, stackaren, helt utpumpad.


Trött tjej efter tur i skidspåret

Nu väntar jag bara att skolbarnen och deras kompisar ska komma hem. Kanske hinner jag lägga mig raklång 5 min.

Kommentarer
Postat av: Pappan



Hur läckert som helst!

2009-03-10 @ 21:51:10
Postat av: Moster Maria

Ni är väl för underbara! Och varför skulle hon vara som andra ungar, när hennes mammma inte är som andra mammor, utan bara bäst!!



Njuter varje dag av din blogg, älskar bilderna.Har det inte kommit något nytt inlägg, ja då läser jag det gamla och tittar på bilderna från tidigare.

Puss på er!

2009-03-11 @ 13:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0