Bobrace i Vargbacken

Morgonen började 07.00 då Elis kom in och undrade om han fick se på Tv. Ja,ja bara jag får sova ett tag till. Åtta då hade Irma sovit färdigt och var HUNGRIG i vanlig ordning. Ja ja fram med frukost.

Thea kom ner i samma veva som vi satte oss vid bordet. Alla barnen frukosterade samtidigt...nej just ja, Emelie och Nicklas sov fortfarande. Peter kom och åt då vi precis var färdiga.

Efter frukost var det bara att fundera vilka kläder vi skulle ha då vi skulle till bobracet i byn. Ganska bra gick det att hitta kläder, det var bara Elis täckbyxor som var försvunna men ganska snabbt kom han själv på att de var hos Nymans. Tur vi har en hel del extra plagg.

Irma var hel taggad att åka och hon såg hel frän ut med solbriller och hjälm. Fast efter första åket var hon less på väntandet så jag mutade henne med att vi skulle åka tillsammans för att få henne att åka andra åket. Vilken tur jag hade. Då jag såg alla åka blev jag sååå sugen. Försökte få Dessan att också ställa upp men hon ville inte göra sig till allmänt åtlöje. Ha ha som om det var det .......Jag fick i alla fall åka. Irma var hur härlig som helst. Iiiiiiiiiiiiiiii, hha, iiiiiiiiiiiiiiiiiiii lät hon hela vägen ner också skrattade hon.


Läcker bruden

Elis och Thea åkte med tungan rätt i mun och full koncentration. Thea hade inte tänkt åka då vi åkte hemifrån, hon känner sig inte så kry. Jag förstår henne. Hon snorar och ser inte ok ut men då hon ingen feber har så sa vi att vi åker och i fall hon blev slut skulle hon och jag åka hem. Jag visst ju inte själv hur jag skulle orka.Tävlingsledarna fick henne att anmäla sig. Hon såg ut som hon uppskattade att åka. Härliga ungar.


I väntan på start


På väg upp till 2:a åket


Taktik snack


Killsnack i trädet efter loppet och inför prisutdelningen

Det har varit skönt med luft och faktiskt har kroppen orkat hyfsat men nu ligger jag i sängen helt utslagen. Knäna skriker på ett konstigt språk och dimman har rullat in i huvudet. Ska vila lite innan vi åker tvärs över berget på middag, sen stannar jag där mendans maken tar herrn i det huset + barnen med sig hem. Ska bli härligt med en kväll för bara mig.

Peter är just nu och kör Irma till min moster Birgit. Hon ska sova där. För någon vecka sen begjorde hon sig en sovning hos henne och nu i helgen passade det alla parter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0