Arbetare, student och småbarnsmamma

Hur ska jag hinna blogga då?

I måndags skrev jag in mig som student på komvux. Ska läsa in engelska B. Just i måndags kändes det som väldigt mycket som ska hinnas på två och en halv månad men idag känner jag mig mindre orolig.

Annars har dagen idag avnjutits i slalombacken med barnens skola. Ingen av mina barn var intresserad av att åka med mig så jag tog Lucas med mig i stora backen. Vi hade en super mysig dag. Han är också en kille som har väl smorda gångjärn i munen. Bla bla bla   Öronen rinner lite. Min egen prat kvarn har otroligt nog varit ganska tyst. Min gissning är att han var jätte trött. Somnade under nattsagan.

Thea som har lite mera ork åkte till Lovisa en stund på em. Elis hade iof Lucas här  fram till 17 tiden. Två trötta killar men som höll ihop förvånandsvärt bra.

Irma som varit på dagis hela dagen vill själv i säng direkt efter våran kontinentalt sena middag.

Nu ska jag sätta mig med engelskan medans huset är lugnt och stilla.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Linda!

Jag är så IMPAD (!!!) av dig Linda som orkar med allt. Barnen måste vara lyckligt lottad med en sån mamma som trots kärva dagar gör så mycket kul med ungarna. Härligt med så mycket frisk luft och aktiv fritid. Jag önskar själv, att man hade mer ork till det. Kul grej, att måla i snön (hi,hi) det har jag aldrig provat eller sett någon göra förut.



Ha det så bra och hoppas pluggboken fastnar.

/ Anna

2009-03-26 @ 21:31:26
URL: http://ettnyttliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0