Varmt, varmt, varmt och Summer Games

Här är det bad som gäller dagarna i ända. Söndag, måndag, tisdag,onsdag, torsdag och fredag har det badats. Vi har inte legat i hela dagen utan varit i en stund under dagen. Det är sååå grymt varmt. Jag klagar inte. 

En dag har till och med jag vågat doppa mig lite. Har blivit en riktig badkruka på äldre dar. Ska skärpa mig för det är roligt att bada.


En morgon då vi var först på poolen. De hade inte ens tagit av skyddet:) Då är man sugen.


Fredag började Pite Summer Games. Tempen visade närmare 30 grader så vi laddade upp med vatten och badkläder. Första matchen hade Thea 11.45. De förlorade med 5-0. Syntes att de inte visste riktigt vad de skulle göra.

Andra matchen var 18.30. De förlorade den med 3-1 men hade spelat riktigt bra säger de som var där. Själv hade jag åkt hem till ett möte som är först på måndag. Vilken miss.

Timmarna mellan matcherna minglade vi hos min morbror och moster på Klubbgärdet och hann och bada en stund innan vi åt middag och jag for hem då de åkte till matchen.


Bad i Hamenviken.

Imorse var det revälj kl 06.00. Jag och Thea var de som skulle åka. Matchen på morgonen var en nervig sak. Åh vad jag hejade. De vann med 2-0. Kul för tjejerna att få en vinst.

Mellan matcherna var vi till Norrfjärden och såg mitt kusin barn spela. De spelade oavgjort. Synd för de hade behövt en seger för att gå vidare.

Jag och Thea minglade runt på Nolia området en timme innan det var dags för nästa match. De spelade riktigt bra men fick tyvärr inte in bollen så det blev en till förlust 0-2. Men tjejerna såg nöjda ut ändå. Viktigast att de har kul och det verkar de ha.

Min systerson spelar cup i Västerås i helgen så telefonen har gått varm mellan Piteå och Västerås.

Nu är jag äntligen hemma igen. Trött som bara den. Ska ta Irma till sängen och mig själv också för det är en match i morgon också för Thea och jag tänkte vi skulle se kusinbarnets match också.


Thea som målvakt. Gjorde ett kanon jobb.


Här gör hon en räddning.


Pustar ut hos morbror


Pappa och morbror språkas.

Kommentarer
Postat av: BrommaPeter

Kör hårt i PSG!

2009-06-28 @ 08:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0