Hektisk sista vecka på jobbet

Hela denna vecka har varit hysterisk. Jag har jobbat och på kvällarna har vi målat och tapetserat för att få Theas rum färdigt till Fredag då hon hade lov att ha pyjamas party i sitt nya rum. Fram till 23-24 varje kväll har vi hållt på men i natt sov hon sin första natt i rummet. Ovanligt pigg var hon på morgonen så sängen är nog skön.Hi hi


Sängen med skrivbord under


Andra väggen, vi har ännu inte fått in alla möbler. Inte för att hon ska ha så många.

För mig har det varit mycket att tänka på på jobbet. Kolla så att saker är beställda och att jag har förberett för min vikarie så hon lätt kan ta över min vårtagare. Onsdag hade vi husets dag. En av personalen på grannavdelningen hade tagit flera djur med sig som de gamla, personal och anhöriga fick titta på, klappa och gosa med. Sen stekte vi pannkaka på morikkan över öppen eld. Nästan alla från min avdelning var ute i solen, ja vi hade tur med vädret. Idel glada miner från alla som var där. En kanon dag blev det men jag var TRÖTT då jag kom hem. Vanligt trött.

Igår jobbade jag sista dagen innan sommaren. Hade hel dag. Kl 17.45 rullade jag tillsammans med 6 andra tjejer mot Luleå och Vårruset. En trevlig kväll som avslutades med pick-nick. Och vilken pick-nick det var. Ett lag ska bestå av sex personer men det var mat för åtminstone 10 st. Vi var sju och hade hur mycket mat somhelst kvar.


Här håller vi på att plocka ihop. Knappt helften är rört och då har vi ändå ätit 2-3 mackor var.

Bilen rullade mot Öjebyn och sen hem mot Borgfors. Det var inte mycket läsa i sängen ikväll jag slocknade handlöst och har sovit som en stock.

Kommentarer
Postat av: BrommaPeter

Så nu är det slut på de så fantastiskt sköna middagssovningarna i det rum som nu är The A girls rum förstår jag. Fint blir det.



Kram till er alla

2009-06-05 @ 12:52:29
Postat av: Moster Maria

Härligt att du fått ditt rum Thea. spännande att få se det när vi kommer upp.



Hur länge har du semester, systra´ mi.



Pussar på er alla!

2009-06-05 @ 22:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0