Första semesterdagen

Äntligen så semester. Egentligen var midsommarafton första dagen men måndag känns alltid som början.

Söndag kväll bjöd jag och maken in oss hos vännerna tvärsöver berget på middag. Eller bjöd och bjöd vi hade egen mat med oss men ville ha sällskap under middagen. Dessutom var delar av familjen redan där. En trevlig kväll men inte så lång då både jag och Irma var super trötta. Thea var också en anning trött efter alla aktiviteter som varit under helgen. Därför blev det tidig hemgång, dusch och saga för allihopa. Till och med stortjejen gjorde tidig kväll.

Jag startade semestern med att behöva ställa väckarklockan. Skulle ta prover 9.35. Alla fyra barnen skrämde jag upp för att följa med. Konstigt att ingen protesterade mer än ett kort konstanterande -oh, nej.

Emelie hade lite ärenden till stan och till mamma i Öjebyn som hon passade på att göra då vi ändå åkte in. Jag och de övriga barnen tog oss en snabb kaffe hos min kusin och hennes familj innan vi handlade och rullade hemmåt.


Thea hittar något att läsa vartän hon kommer;)

Hemma blev det bara ut och in egentligen för vi var alla mer eller mindre sugna på poolen. Där blev vi fram till middagen då pappa/maken och Emme kom hem.


Badbrudar


Badkillen

Strax ska jag och Irman gå till sängs efter ytterligare en händelserik dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0