Bagarstugan

Sitter här och väntar på finvännen. Vi ska elda i bagarstugan och hacka pizzafyllning hela dagen. Ikväll ska vi ha en jobbavslutning i bagarstugan och göra pizza.

Thea ska ha pyjamasparty med alla flickor i klassen. Alla är bjudna. Livat värre blir det, kul för tjejen med en tjej fest. Elis kommer att ha sin bästis här, finvännens son.

Stugan blev varm efter ett par timmars eldande. Först gjorde vi pizza till barnen så de inte skulle komma skuttande under kvällen. Gott tyckte de att det var som vanligt. Våran plan fungerade för ingen kom till stugan efter mat utfodringen.


Irma var först ut med att baka sin pizza med hjälp av Dessan. Två arbetskompisar tittar och lär inför sin egen pizzabakning.


Smaskigt värre blev det. Här väntar Irma på att maten ska kallna.


Hungriga killar som snabbt åt upp och drog iväg på nya äventyr.


Flickorna väntar på sin tur.

Theas pyamasparty blev lyckat. De hade haft en rolig kväll som inte slutade förrän vi 01.00 då jag fick gå in och sätta mig med dem och läsa en egen påhittad saga. Undra om den var jätte trist för efter fem minuter hade alla somnat:)

Vid 18.00 kom alla mina gäster till bagarstugan och vi började baka våra pizzor. Jag hade tjuvsmakat med barnen så jag inte skulle vara hungrig utan skulle orka hjälpa och assistera de övriga. Idel beröm över mat och lokal blev det. Då alla vara mätta och belåtna delade vi ut en liten present till en av arbetskamraterna som fyllt jämt.


Förtruppen som dukat och förberett.


Vi satte rabarberblad som ljushållare. En egen design av Susanne.


Dessa pizzor orkade ingen äta,

De pizzor som blev över skickades hem till familjemedlemar lite här och där. Själv tog jag ingen då jag tänker att jag och min familja har den lyxen att kunna gå till bagarstugan när vi vill och göra denna delikatess. Dessutom hade mina barn redan ätit under kvällen så de gick ju inte lottlösa på något som helst sätt.

Vid 23 avslutade vi kvällen, eller de åkte och jag städade bort innan jag gick hem till pyjamaspartyt:) Själv var jag inte i säng föränn efter 02.30.

Kommentarer
Postat av: Bara-lilla-jag

...och inte en rad om den som höll sex pyjamasparty-brudar, en I-R-M-A-terrorist och ett Elis-Lucas-radarpar stången under hela kvällen...

2009-06-06 @ 23:46:38
Postat av: BrommaPeter

Undra om jag inte kan skaka fram nån gammal snabbtelefon, ni verkar kommunicera mellan bloggarna.

För övrigt anar jag min ande svävande över pizzabakandet :-)

2009-06-07 @ 21:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0