Händelserik dag för oss alla, på var sitt håll.

Morgonen började ovanligt lugnt. Bara Irma hemma, nog känns det. Igor ville förståss ut och kissa direkt. Skönt att det är sommar. Han är rumsren men kan inte hålla sig så många timmar i sträck än.

Efter frukosten tog jag, Peter, Irma och Igor bilen till Backträskvägen. Först körde vi runt lite och Peter visade jaktmarkerna. På hemvägen stannade vi och tog en lång promenad. Solen sken men det var lite svalt i luften. En helt perfekt morgon för promenad.


Peter verkar minst sagt intressant...


Irma pausar en stund efter att hon sprungit flera gånger upp och ner för en backe.


Träning med att sitta och stanna.

Jag tog direkt en promenad med grannens hund som också behövde rastas. Fint att vi kan hjälpas åt med hundarna. Blir bra då de har bekantat sig med varandra och vi kan rasta dem samtidigt.

Lunchen var typiskt Norrlänska; bruta och karré. Irma sa flera gånger att hon tyckte det var gott och åt som en "häst".
Lagomt fyllda med energi gick vi ut och flyttade undan lite grejor. Kaninburen som inte används och trappan vi hade till altanen förut fick en mera undangömd plats. Synd bara att vi inte orkade flytta kaninburen som används. 

Peters bror med barn kom. Han skulle hjälpa till att byta bromsa på en av bilarna. Flickorna lekte och lekte och lekte. Ett och ett halft åringen traskade runt och inspekterade mina blommor och klättrade överallt. Phu...inte riktigt van att vara så på tårna hela tiden. Svägerskan kom då hon slutade jobba så jag kunde fixa middag till oss allihopa. Grillat och potatis. Mums, det har inte varit mycket grilla i sommar.

Precis nu kom Emme och hennes kompisar hem med fyra öringar. Hyfsat stora. Mmmm, världes dom. 

Då jag satte mig vid datorn ikväll hade jag ett glädjande och överraskande mail från min far. Han hade träffat Thea idag och tagit några kort på henne då hon seglar.


Thea i optimistjollen


Här kommer hon

Elis följde med morfar och mormor idag. De åkte turbåt till Rönnskär. Det var då de träffade Thea. Vilken tur för alla och för mig som får höra hur hon har det. Tänkte inte på att skicka mobilen med henne så jag har inte kunnat ringa. Känns lite överbeskyddande att ringa ledarna för att kolla "läget".

Elis fick vara upp i fyren på Rönnskär. Mäktigt högt är det. Har varit upp en gång för länge, länge sedan. 


Snyggkillen och modig också... 

Strax ska jag koja in och hoppas på en natt med mycket sömn. Har varit lite brist av den varan ett par dagar.

Kommentarer
Postat av: BrommaPeter

Jag längtar till er!!!!!

2009-07-03 @ 22:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0