Taxi var god dröj

Idag har jag agerat taxi till familjen:)

Morgonen började med bus och lek ute på gården med Igor. Han är en Kleiner Münsterländer.


En riktig snygging

Efter frukosten körde jag Elis till Lucas. Som vanligt blir det en massa surr med Dessan:) Hem och kasta i oss lunch innan jag körde Thea till Lovisa. Hon skulle åka med dem till lägret eftersom jag inte visste om jag skulle hinna dit i tid. Som rubriken säger var det en del körande.

Emme skulle till stan en sväng och jag behövde dit för att köpa Thea  en hårborste. Sen körde jag Emme hem till mamma. Hon hade mycket stall jobb idag. Stackarn som inte har fått börja rida än efter operationen. Men snart är det dags! Kul för älsklingstjejen.

Sen körde jag och Irma till seglarlägret för att se om de kommit sig i ordning. Vi kom lagom till uppropet, fika och tältresning. Då tältet stod hyfsat rätt åkte jag och Irma för att hämta Elis och packa ihop honom för en översovning hos mormor och morfar. Lite stressade körde vi sen till kyrkstugan för att inta supergoda våfflor som moster Lisbeth bjöd på.

Mostrarna fick träffa Igor och bekanta sig med honom. Ingen som var rädd honom trots att de i vanliga fall är hyfsat hundrädda. Men så är det; man kan inte dra alla hundar över en kam.....

På hemvägen somnade Irma i bilen. Det var bara att bära upp henne i lillsängen. Kan ju säga att det känns våldsamt tomt utan något barn som pratar i mitt öra eller hittar på aktiviteter.


Bild från då vi sprang genom vattenspridaren.

Nu i kväll fick jag ett telefonsamtal från lägret av Lovisas pappa som berättade att tjejerna seglat själv med jollarna redan. Thea och Lovisa är de enda tjejerna på lägret. Mäkta stolt jag känner mig. Hoppas Thea också tycker det är roligt det är det viktigaste. Enligt "källan" verkar de trivas som fisken i vattnet:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0