Sikforsdagen

Igår lördag var det Sikforsdagen. Jag och en kompis stod på skolan och sålde hembakat fika, kaffe, saft och lotter. På morgonen var våra flickor med och ställde iordning.


Här håller vi på att förbereda

Thea åkte mest på traktorexpressen som gick runt hela byggden. Elis cyklade fram och tillbaka genom byn. Jag stod på skolan hela dagen och de övriga var på olika tillställingar.

Dagen i byn avslutades med fotbollsmatch mellan Sikforsbor och campinggäster. Jag hamnade i ett dilemma då barnen, systersonen och svågern hamnade i campinglaget. "Vårat" lag vann men helt glad kände jag mig inte eftersom jag hade velat heja på Sikforslaget. Typiska I-landsproblem.

Hemma väntade blodpalt och samvaro med familjen. Jag lade mig ganska tidigt eftersom jag inte är på topp i kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0