Ljus i mörkret

Låter mer dramatiskt än det egentligen är. Vi fick främmande till middag igår. Svägerskan och hennes två barn kom på besök, för att bli lite smittade.

Irma var inte så verst trevlig med kusin Wilma före maten. En trött, hungrig och slut tjej hade jag då. Grinig och kinkig som hon nästan aldrig annars är. Efter maten var det en annan brud. De lekte och lekte och hade jätte roligt.

Thea och Elis var mycket med kusin Arvid. De gillar verkligen bebisar. Elis han var sugen på fler syskon men det försökte jag ta ur honom snabbt. Nu är det deras tur......om 15 år så där:)

 
Thea, Elis och kusin Arvid


Elis fick vakta sina remidjen vid middagen för det var en lite kille som snodde allt han fick tag i. Här försöker Elis få tillbaka sin gaffel.


Efter middagen klädde tjejerna av sig och bäddade, gjorde koja och bara lekte.


Här var det en till som ville vara med:)

Jag kände mig inte särskillt pigg på kvällen. Vet inte om det är bristen på sömn eller om det ,trist, är flunsan. Hoppas, hoppas det är sömnbristen. Jag hade sällskap av mamma i natt, pluss att Irma sov bättre än de två föregående nätterna så jag känner mig hyfsat pigg nu på morgonen.

Mamma klev upp med barnen. De hade tur för jag har förberett dem på att de ska börja få kliva upp själva så de lär sig ta eget ansvar. Som det är nu litar de till 100% på att jag fixar allt så det tänker ingenting själva. Jag är helt säker på att det kommer att gå hur bra som helst. Blir spännande i morgon att se hur det går för dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0