Irma och mamma dag

Jag och Irma hade en mys måndag. Nästan direkt T och E åkt till skolan ville hon ringa moster. De pratade och jag fick vara sufflör mellan varven så moster skulle förstå alla ord som kom ur hennes pratglada mun:)

Sen kom skolans föräldrarepresentant hit och vi började styra upp nästa föräldragruppsträff. Men det blir så lätt en massa annat surr. Trevlig träff blev det och lite fick vi gjort.

Efter lunch gick jag, förlåt, sparkade jag och Irma över till grannen. Vi hade ett paket liggandes till Irmas kompis William som vi inte fått till att gå över med. Han fyllde i oktober.Bättre sent än aldrig:) Han blev glad och barnen lekte massor. Nu märker jag verkligen hur stor lill tjejen har blivit. Jag och grannen satt och drack kaffe och barnen lekte. Inte en gång fick vi rycka ut och medla. Kul att de har så kul i hop då de bor nära varandra.


Present öppning.


Lek och fika blev det också.


På väg hem.

På vägen hem mötte vi en annan granne som kom sparkande. Så det blev surra en stund utanför våran infart. Irma roade sig med att åka nerför baken med sparken. (ytterst lite backe men Irma var nöjd) Gräva i snön är ju inte heller helt fel.

Vi hann inte vara hemma särskillt länge innan Thea, Elis och Mathilda kom. Det är match i kväll. (handboll)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0