Luciatåg på dagis och Nobellunch på skolan

Irma har haft luciafirande i dag på dagis. Många härliga skönsjungande barn var det.


Väntar på att få börja


Visst ser det härligt juligt ut?


Också fika efter de varit sååå duktiga.

Morfar kom också och såg de små luciorna. Irma hade inte sett honom så mitt under sången får hon syn på honom och skriker: - MORFAR, så bara hon hörs. Lite fniss bland oss vuxna.

Thea och Elis har haft Nobelvecka i veckan. Tisdag fick de uppfinna olika saker och de har skrivit berättelser m.m. Idag har det haft prisutdelning med tre rätters lunch. Theas grupp vann pris för bästa uppfinning. De hade även pris för de som kunde föra sig bäst under lunchen. Ett Vett-och-Etikett pris. Ingen av mina barn fick det men de var lika glad ändå. Vi har ju lärt oss en massa, kunde de konstantera.

Irma har haft sin kompis William här i kväll. Tror hennes rum behöver sig en städomgång men vad gör väl det! Thea och Elis har varit på Folkan och sett storkillarna köra minibilar. Vet inte riktigt vilken sort det var. Här i byn hålls det på med en massa olika. Kul verkar de ha haft i alla fall.

Jag pluggar...förvånade? Har sista anatomi tentan nästa fredag. Sex avsnitt, så det är en del att läsa. Imorgon ska jag ta bussen till Älvsbyn och dejta en klasskompis för råplugg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0