Julbaket fortsätter

Igår kväll hamnade jag lite oförhappandes på bio. Luftslottet som sprängdes. JÄTTE BRA. Tack Magnus för att du frågade om jag ville följa och Marcus som stod ut med oss vuxna i sällskap. En väldigt spontan och trevlig kväll.

Idag sov jag till 9.30. Det var länge sedan. Konstigt jag var ändå hur trött som helst då jag klev upp. Efter min sena frukost röjde Peter i köket och jag renbäddade våran säng. Längtar att få krypa ner i den och har duschat dagen till ära:)

Efter lunchen tog jag tag i degen jag gjorde förra helgen som fått stå i kulen och mognat i veckan. Har inte haft ork att börja med den eftersom jag vet att den tjorvar och det är en del pyssel med just den kakan. Alla tre flickorna var med mig i köket. Irma var mest åskådare men fick hjälpa till lite, lite. Thea som är större fick göra en hel del svåra grejor. Hon fixade hela tosca smeten själv. Jag är imponerad. Hon läste receptet och kokade ihop den på plattan. Emelie satt på soffan och hejade på och dokumenterade våra förehavande.

I slutet av bakningen tog Irma kameran och fotade hej vilt. Många foton på Emme som inte kommer att finnas här. Jag vill fortsätta ha ett gott förhållande till älsklings tjejen.


Här läggs mandelmassan på av Thea. Irma har en egenhändigt snodd degklump som hon pysslar med.


Lillspjuver.


Närbild på mig. Är ju inte så ofta med så det är väl bäst passa på...


Konsentrerad tjej


I väntan på ugnen


Giftgrön mandelmassa


Thea som blandar och rör tosca smeten.


Igor och Felix kom varandra riktigt nära. Just före gosade de med varandra. Snart är de nog riktiga vänner.


Jag kunde inte låta bli detta kort då våran "lilla knähund" kröp upp i Emmes famn. Ganska gulliga de är.

Klockan två var det adventsmys i bagarstugan. Jätte trevligt med många grannar.

Då vi kom hem skottade jag och Irma framför bron då det har snöat en del idag. Vi letade fram machallhållarna och fixade ute så våra surströmmingsgäster skulle känna sig välkomna. Sen var det bara in och hjälpa Peter med maten och dukningen. Duscha och göra sig så vacker det nu går:) Hanséns och Nymans kom hit och åt inte bara fisk eftersom inte alla äter det men vi var många som åt...och mycke. Speciellt jag som kan äta hur mycket som helst.

Barnen fick göra en ganska tidig kväll med läsning i storsängen. Just nu är vi inne på FEM-gänget. Har några böcker vi inte läst. Jag skulle egentligen bara ner och säga gonatt till Thea och sen lägga mig själv men se jag hamnade här och där på nätet;) 

Ska ta lite läxa eller tentaläsning med mig till sängen och krypa ner i min nybäddade säng. Härligt.


Kommentarer
Postat av: Malin

Ni har otroligt fantastiska barn!

Fast det är ju inte så konstigt...

De har ju er att brås på!

Hoppas ni får en mysig andra advent.

Kramar från oss

2009-12-06 @ 11:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0