Dan före dopparedan

Bara en dag kvar sen är det julafton. Kände först igår den riktga julstämningen krypa in i huset. Har varit så mycket annat och stressigt hela december. Det står för skolan hela stressen och "annat". Visst har vi bakat och fixat men jag har ändå inte fått in det i kroppen.

MEN igår kom den. Först då vi vaknade snöade det MASSOR. Vi hade en mysmorgon jag och flickorna. Thea hade sovfrämmande och de lekte och var goa. Elis var hos morfar och mormor. Senare under dagen skulle vi åka till dagis och säga God Jul och handla lite på våran gulliga affär. Men se det gick inte. Bilen var död. Ett lyse stod på så ingen ström fanns kvar. Det var bara ladda bilskrället och i stället dra på sig skidorna. Jag, Thea och Irma, ja och Igge Pigge förståss drog iväg till skogen. Mina duktiga tjejer. En och en halv timme var vi ute. Tyvärr hade jag ingen kamera med så bildbevis finns inga. Men jag kan lova att det var vakert, mysigt och helt fantastiskt underbart där i skogen med tjejerna. Som belöning då vi kom in kokade jag varm choklad och en macka till oss var. Flickorna såg en film och jag började rulla köttbullar.

Strax kom Thea och rullade köttbullar medans jag kunde steka dem. Teamwork... Hela dagen gick jag med ett leende och jag tror maken är lite less på mitt tjat om vilken fantastiskt härlig dag jag hade haft. Jag och Thea slutade dagen med att se film i storsängen. Härligt, mysigt, underbart.

Min ambition var att lägga mig tidigt men kom på att det fanns paket att slå in och lite annat julstök att fixa. Jag och Peter fick lite tid för oss också. Prata ihop oss om diverse viktiga saker.

Idag ska vi dra till stan för de sista inköpen och känna på julstämningen där. Elis har fortfarande inte kommit hem. Undra om morfar och mormor har tänkt kidnappa honom? :) Härligt höra honom kvittra i luren då han ringer hem och då bara för att få lov att stanna en dag till. Fast nu har jag sakt att det räcker, jag vill också vara med honom och kramas.

Önskar er alla en riktgt God Jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0