Ute dag i skog och mark

Klev upp först 07.30. Irma hade sovmorgon. Igor fick en kort, kort promenad efter frukost men redan vid 09.00 tog jag och Thea med honom till skogen och gick i 40 min. En ganska trött hund då vi kom tillbaka till bilen. Tungan hängde utanför:)

Hem och fixade i ordning oss för att dra på stan. Emme hängde också med mej och Thea. Tjejsväng! Jag lämnade igen böckerna från engelska utbildningen och handlade ett kollegieblock för den nya skolan. Var och handlade bläckpatroner till skrivaren. Viktigast var väl att fylla i ledighetsansökan från jobbet.

På vägen hem från stan hämtade jag upp Leonard och Lovisa. Vi åkte till Bodsjön och bara var. Leonard fiskade och vi andra tittade på då Igor badade:) En fisk fick Leonad upp. Härligt jobbat, för reven tjorvade precis så han kunde inte veva in den. Vet faktiskt inte hur han fick upp den.  Elis berättar nu för mig att tjorvet kom efter han fått upp abborren.


Fika paus



Igor på språng ut i vattnet



Våran duktiga apportör


Sen var det en slagen hjälte som somnade i Emmes famn; handlöst.

Thea har träna och jag har sytt in namnlappar i Elis nya sockar. Annars har det bara softats i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0