ThorSjöbergsCup i Böle

Lördagen var hektisk. Våran förening anordnade en cup. Därför blev det en hel del arbete jämte cotchningen inför matcherna.
 Peter tog det långa första passet mellan 8-12. Han var parkeringsvakt. Själv stod jag i kiosken mellan 11-12.30. Vi hade väldigt kul där vi stod så timmarna bara flög i väg.

Resultaten var väl inga höjdare men båda två ( Thea och Elis) var nöjda med dagen och hade haft jätte kul. Det absolut viktigaste. Irma hade ingen toppen dag och var ovanligt gnälling för att vara hon. Värmen och tröttheten börjar nog ta ut sin rätt på lilltjejen.


Elis på språng


Irma med sin nya Nalle Phu bok som hon köpte på loppis som fanns på cupen.

Farmor kom förbi och såg de första matcherna och även sponsrade till ett gäng böcker till barnen. Vilken lycka. I våran familja är vi riktiga bokmalar. Tack snälla farmor för alla böckern.

Till barnens andra match kom morfar och mormor. En fin present att få vara på barnbarnens matcher för mamma som fyllde år:) Vad glada barnen var att ni kom far- och morföräldrar. Betyder mycket för dem. Jag känner mig lyckligt lottad med den back -upen och det sociala skyddsnätet som vi har runt oss. Grattade även min moster som fyllde år.


Elis väntar  på sista matchen. (Irma har tagit bilden)


Sista matchen. Elis hade bud till flera mål. Tyvärr gick de stolpe ut...


Strax börjar Theas sista match. Knasigt nog kom det med flera andra människor på de korten jag tog på Thea.
Så jag vill inte lägga ut dem.


Irma har tagit en närbild på mig:)

Hemma var det bara att piffa till sig lite för vi skulle ha middags främmande. Vi satt ute hela kvällen på altanen. Inte förän 22.30 åkte de. Vart då tiden tog vägen? Det fanns så mycket att prata om då vi inte setts på JÄTTE länge. Varför det ska bli så då man trivs så bra med varandra?

Hela familjen lade sig inte långt efter det att de åkte. Men redan vid 01.00 var det dags att kliva upp. Irma kräktes. Jag har aldrig varit med om dess like. Tur i oturen var jag precis inne i hennes rum. Var och tände i Emelies rum så det inte skulle vara helt svart då hon kom hem och skulle lägga sig.  Annars hade det kunna gå riktigt illa. Huva!

Idag har det varit över 30 grader. Vi har bara njutigt och varit vid poolen ett par timmar. Nu ska jag lägga mig för att orka jobba hela dagen imorgon.

Kommentarer
Postat av: Brommapeter

Låter som att det var kräksjukan som lillirma bar på under dagen, hoppas hon kryar på sig.



Kram

2009-08-09 @ 21:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0