Helgen som varit

Lördag orkade vi inte göra så mycket var ganska slut efter veckans jobb. Jag damsög och fixade undervåningen så den såg hyfsad ut den också. Annars lade jag patians och bara njöt i regnet.

Grannen med barn kom förbi på fm. Sen väntade vi bara på att storbarnen skulle komma hem. Vad jag kan längta efter dem. De låter ha haft kul med morfar och mormor.

Runt 18 gick vi till bagarstugan och hade pizzakväll med vattenföreningen. Alltså alla byborna. Super trevligt i vanlig ordning. Barnen lekte, stora som små och tillsammans allihopa på sitt eget sätt. Vi vuxna satt i tältet och snackade. Elis och en "grannpojke" var mest hemma hos oss och cyklade på crossbanan. Elis var blöt i svett då vi kom hem. Tur regnet gjorde bort sin närvaro under dagen så vi slapp den på kvällen. Thea var med en klasskompis, som också bor i byn, hela kvällen och Irma höll hov med stora som små. Jag tänkte under kvällen att hon blir nog entertainer då hon blir stor:)

Fm idag var seg, har känt av lederna lite mera i veckan och idag var det svårt att ta sig ur sängen. Antagligen för att jag har  "jobbat" hårt. Tänkte att idag blir det en "sängläges" dag.  Vilken tur att jag peppade upp mig själv och följde med vännerna på äventyr. Thea hade redan igår bestämt med Lovisa att de skulle vara med varandra och på morgonen hade deras familj kommit på att de skulle ut till kaninön. Hela våran familj blev medbjuden. Först kändes det lite för mäktigt, plus att Elis skulle på kalas kl:13. Peter ville vara hemma och arbeta så jag och flickorna drog iväg.

Har tyvärr inga bilder från dagen. Stranden var liten men fantastisk. Barnen lekte hur mycket som helst. Allt som allt var det nio barn och sju vuxna på en liten sandplätt på 20 gånger 7 meter.  Solen gassade och hela dagen var lysande. Sista dagen på semestern kunde inte sluta bättre. Solsken i själen är facit för dagen.

Thea, Lovisa och Mathilda kom på att de skulle ha spa här hos oss och flickorna skulle sova över. Så nu har jag tre härliga tjejer här som bara myser.  

Själv ska jag strax dejta sängen för att ha en chans att kliva upp i tid imorgon. Adjö du sköna semester och välkommen verkligheten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0