Fotbollscup och surströmming

Ingen rast och ingen ro var det på lördagen. Klockan sju klev vi upp hela familjen för att delar av oss åka på fotbolls cup och andra delar göra annat som också krävde tidig morgon.

Jag, Thea och Elis åkte till stan för cup. Första matchen var klockan 9,30. Tre matcher var spelad de. Ingen vinst men de var glada över att ha fått spela. Huvudsaken de har roligt och det hade de.

Mellan två matcher var jag och hämtade Peter och Irma. Peter skulle på 40 års fest. Efter cupen åkte jag och barnen till Sjulnäs hos kompisar för att äta mat. Surströmming, JAMMI. Barnen var väl lagomt exalterade över maträtten. Ändå slutade det med att Elis åt mer stömming än hamburgare och Thea hade velat ha mer om hon inte varit mätt. Irma förstod inte varför hon skulle äta hamburgare:)

Efter maten gick jag och Carola till hocky rinken så hundarna fick busa. Sen körde vi lite lydnad. Ganska trött vove som följde med mig hem. Hela dagen på cup med människor och andra hundar och sen en massa bus med en "kompis".

Irma hade en perfekt dag. På fm var hon med kusin Wilma och då vi var hos kompisarna kom kusin Wilmer dit. Han bor granne med våra kompisar. Alla barnen var sprudlande glada men trötta. Trots det var hemkomsten och sängläggningen en DRÖM. Irma somnade i bilen så henne bar jag direkt i säng. Thea och Elis tvär duschade och sen läste jag Harry Potter en stund. Före 22 sov hela huset.

Igor har däremot behövt ut två gånger i natt. Med allt bus blev det en del dricka så han har behövt kissa, för ovanlighetens skull på natten. Inga långa svängar för även han har varit slut i huvud och kropp.


Elis åker inlines

Både Thea och Elis fick prova åka inlines hos kompisarna. Super duktiga och hel taggade på egna. Tack moster och morbror för paret vi fick av er. Nu ska här åkas.

Kommentarer
Postat av: Moster Maria

Toppen! Vad roligt att de kommer till pass. Tacka Lydia, de var hennes som hon sparade till en gång i tiden. Kom ihåg hjälm och handledsskydd. Puss!

2009-08-23 @ 19:02:12
Postat av: Brommapeter

Go for it!

2009-08-24 @ 16:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0